New struts and springs to Mazda MX-3 V6 1.8 1997 in Norway

A place for the MX-3 Community in Europe to gather.
Post Reply
nietzche
Junior Member
Posts: 7
Joined: January 10th, 2007, 12:39 pm

New struts and springs to Mazda MX-3 V6 1.8 1997 in Norway

Post by nietzche »

Hi

I got a big question, i want some sport struts and lowering kit to my Mazda MX-3 but i cant find any good ones that are almost like the standar Mazda MX-3 struts, i want to lower my car not more than 45/45 but 30/30 around would be best, anybody know were i can get struts from and what that is best?
nope-mx3
Regular Member
Posts: 1590
Joined: December 1st, 2002, 2:01 am
Location: Norway
Contact:

Post by nope-mx3 »

Get koni`s from http://www.simco.no
And some H&R springs from wichever is cheapest.

-n
:: 2001 Mazda Mx-5 Sport // 2013 Volvo V40 D2 Momentum ::
nietzche
Junior Member
Posts: 7
Joined: January 10th, 2007, 12:39 pm

Post by nietzche »

for the first red koni that is the only option for my car is not a sports strut, this is a strut that has the same spesiciations that the standar struts, but with the red koni you may get the car some more harder than the standar, because you can adjust the red koni to the hardest, this is actually not ment for adjusting stiftness, but this is really ment for comparing for regular wearing. These struts are not made for lowerinkits, that will only decrease the lifetime for the struts. But else the struts is very good, if there was to be found yellow koni to my car i would have choicen them.

Sorry for bad english.
nope-mx3
Regular Member
Posts: 1590
Joined: December 1st, 2002, 2:01 am
Location: Norway
Contact:

Post by nope-mx3 »

Eller så kan du bare høre på meg som har mer eller mindre gjort mer med Mx3`n en noen annen i Norge, og da spesielt understell....

Rød Koni til Mx3 er ikke en vanlig standard Rød koni demper, men fra Special serien. De er i samme klasse som Mazdaspeed sine sportsdempere.

(For the englishspeaking people, sorry for the Norwegian).

-n
:: 2001 Mazda Mx-5 Sport // 2013 Volvo V40 D2 Momentum ::
User avatar
Steve_SK
Regular Member
Posts: 503
Joined: October 5th, 2006, 3:56 pm
Location: Slovakia
Contact:

Post by Steve_SK »

No problem, I understand a little, I also speak German, so when I mix it with English and Jim Beam (which I don't drink), I get Norwegian. :o)

Well, so we can try Slovak.. :)

Potrebujem zohnať zadné lapače nečistôt na nárazník, pretože do ide do vyhlášky a nechcem zbytočne platiť pokuty. :)
MX-3 V6 1993 | Black | EU-spec | K819
nope-mx3
Regular Member
Posts: 1590
Joined: December 1st, 2002, 2:01 am
Location: Norway
Contact:

Post by nope-mx3 »

Steve_SK wrote: Potrebujem zohnať zadné lapače nečistôt na nárazník, pretože do ide do vyhlášky a nechcem zbytočne platiť pokuty. :)
You lost me at the first word :D

-n
:: 2001 Mazda Mx-5 Sport // 2013 Volvo V40 D2 Momentum ::
nietzche
Junior Member
Posts: 7
Joined: January 10th, 2007, 12:39 pm

Post by nietzche »

Så du mener det finnest 2 typer røde koni? 1 som er standar og 1 som er sport? Ialefall dette er det eg har hørt fra forhandler etter eg ringte og hørte hva dem kunne levere.

Men eventuelt hvor får ein tak i disse røde koni sports demperene? TUV på H&R fjærene får du kun om du kjøper H&R fjærene i Norge?

har du ein mail eg eventuelt kan nå deg på.
nope-mx3
Regular Member
Posts: 1590
Joined: December 1st, 2002, 2:01 am
Location: Norway
Contact:

Post by nope-mx3 »

Det jeg sier er at du vil bli 100% fornøyd med Koni demperne.
http://www.simco.no har bra pris på de i Norge.
H&R fjærene får du TUV papirer på så lenge de er kjøpt i Europa.
Fins også noe billige fjærer og dempere med tuv-papirer på Ebay i Tyskland, men kvaliteten etc. på de har jeg ikke peiling på, så de har jeg ikke vurdert overhodet.

-n
http://www.nope.no
:: 2001 Mazda Mx-5 Sport // 2013 Volvo V40 D2 Momentum ::
nietzche
Junior Member
Posts: 7
Joined: January 10th, 2007, 12:39 pm

Post by nietzche »

Hei, det luftfiltere du har kjøpt der, hvor har du kjøpt det? Hva luftfilter er det som passer på min mazda mx-3 v6 1.8 1997 mod? Hvor får eg kjøpt dette eventuelt rikti størrelse osv? Må eg gjøre noe mer med noe instillinger når eg har satt det på? eller er det bare å klemme det på;)?

Enn eventuell link/pris?
Post Reply

Return to “European MX-3 Community”